Tuesday, September 15, 2009

kenapa?

begini kah dunia??
inikah lumrah hidup??

mungkin aku tlalu pilih kasih atau terlalu kasih?? tidak seorang pun yang dapat selami hati DIA.. x pernah aku tgk orang lain nk memahani hati DIA..

hanya kesedihan, kesepian yg terpancar pada wajah DIA.. susah sangat ke nk memahami DIA? bukan nyawa @ harta yg dipinta.. cuma secebis kasih sayang..

kasih sayang bukan pada duit, harta.. cukup sekadar bertanya khabar, mengusap lembut.. bukan dipinta masa setahun, sebulan, seminggu, sehari.. seminit pun dah memadai.. susah ke??

sepanjang masa aku menemani DIA.. tidak pernah sekali DIA bersungut pasal MEREKA.. hanya DIA yg bersungguh2 terhadap MEREKA.. padahal MEREKA tidak pernah sedetik pun memikirkan ttg DIA.. hanya airmata menemani DIA.. pernah 2 3 kali aku terjaga mendengar tangisan halus DIA.. bukan kerana kesakitan.. tp meratapi kesedihan yg dialami olehnya..

aku sebagai TEMAN yg sentiasa bersama menemani DIA.. turut merasakan kesedihan dan kesepian yg dialaminya.. untuk mengurangkan kesedihan DIA, aku selalu menghiburkan hatinya.. kemana saja tempat yg ingin DIA pergi, akan aku bawa.. selagi itu dapat menenangkan hatinya buat seketika..aku x punya harta.. tp aku tlalu syangkan DIA.. lebih dari nyawa aku sendiri.. aku sanggup berkorban apa saja demi DIA. biarla apa yg MEREKA kata.. aku pekakkan telinga.. aku pun x tahu kemana arah yg aku tuju jika aku kehilangan DIA.. melihat DIA menjadikan aku seorang yg tabah menghadapi dunia.. semangat nya begitu hebat.. biarpun sesekali airmata mambasahi pipi..

hanya tulisan sahaja dapat aku luahkan.. lidah aku kelu bila berhadapan dengan MEREKA.. tetapi hati aku memberontak ingin memberitahu kepada dunia.. biar MEREKA sedar..

aku sayang DIA. hanya allah yg tahu..

ya allah ya tuhanku.. ampunilah dosa mereka.. kau rahmati lah mereka.. kau berkati lah kehidupan mereka.. kau cucurilah rahmatmu kepada mereka yaallah.. hanya padamu tempat aku memohon.. kau lindungi lah mereka dari seka api neraka mu taallah.. aminn..."

No comments:

Post a Comment