Monday, September 7, 2009

Bola Sepak Dan Pilihanraya

ari ni terasa tersangat2 la bosan.. xtau nk wat per.. so aku kemas la bilik sikit.. pastu terjumpe la sebijik bola..

bola ni mmg aku syg sgt.. mesti korang ingt pasal PILIHANRAYA KECIL DUN MANIK URAI kat kelantan br2 ni.. (aku cite jap ag pasal bola ni)

aku minat sgt kat team bolasepak kelantan atau lbh dikenali sbg red warriors.. huhu.. aku slalu pegi stadium time ada match. x kira la lawan ngan pasukan yg besar ke yg biasa.. prestasi pasukan ni bleh dikira ok la.. setiap kali match mmg penuh satu stadium. mcm2 ragam bleh tgk kat stadium.. hehe..

pemilik pasukan ni org politik(DATO SERI PANGLIMA HAJI ANNUAR MUSA).. so pengaruh die agak besar.. tp maklum la.. kat kelantan ni parti PAS yg pegang.. manakala pemilik pasukan pulak org UMNO.. tp klau kat stadium.. semua perbezaan fahaman parti politik boleh dikatakan tiada.. hanya kedengaran laungan "GOMO KELATE GOMO"..

kebangkitan pasukan bola sepak kelantan mmg amat membangga kan. hingga layak ke final piala FA.. tp nasib xde.. setakat naib juara jer la.. tp mmg satu stadium bukit jalil penuh.. aku pun ada kat sana.. pegi ngan rombongan bas.. pecah rekod kalau korang nk tau.. sumber melalui JPJ memberitahu sebanyak 250 permit bas rombongan yg diberi untuk pergi tgk bola masa final aritu..huhu.. ramai tu..

 ok la.. aku sbenar nk cite pasal bola sebijik nih.. aku dapat masa aku g kat manik urai.. masa tu ada wat perlawanan persahabatan pasukan red warriors ngan pemuda manik urai..
perlawanan ni diadakan kat padang sekolah lama manik urai.. sambutan agak menggalakkn. rami jgk org yg datang.. sebelum perlawanan diadakan.. setiap seorang pemain pelawat diberi sebijik bola.. masa masuk dalam pdg tu diorang tendang keluar semua bola tu.. so apalagi berebut la.. nasib aku agak baik pd hari tu.. dapat la sebijik.. huhu.. suke yg teramat sgt aku pd masa tu..

lps je abis perlawanan tu.. aku g la berjumpe ngan semua player.. sempat la amik autograf.. heheh.. tp aku pilih yg penting jer..huhuh pilih kasih.... ni aku ade upload gmbr bola tu..
khalid jamlus
indra putra mahyudin
a.azlan
mohd shah

2 comments: